Oppilaiden kysymykset oppilaslähtöisessä luonnontieteen opetuksessa

Authors

  • Jaana Herranen Kemian opettajankoulutusyksikkö, Kemian laitos, Helsingin yliopisto
  • Maija Aksela Kemian opettajankoulutusyksikkö, Kemian laitos, Helsingin yliopisto

DOI:

https://doi.org/10.31129/lumat.v3i7.983

Abstract

Oppilaiden kysymykset ovat tärkeä osa oppijakeskeistä luonnontieteiden opetusta. Niitä korostetaan myös uusissa opetussuunnitelmien perusteissa. Oppilaiden kysymyksiä ei kuitenkaan välttämättä osata hyödyntää opetuksessa riittävästi. Tässä artikkelissa kuvataan, millainen merkitys oppilaiden kysymyksillä on, ja mitä lähestymistapoja aikaisempi teoria esittää käytettäväksi kysymyslähtöisessä opetuksessa. Artikkeli liittyy Hyvä kysymys! -kehittämishankkeeseen, joka on yksi LUMA SUOMI -ohjelman kehittämishankkeista. Artikkelissa pohditaan myös, millaista tutkimusta oppilaiden kysymyksistä voisi jatkossa tehdä.

Downloads

Published

2015-12-30

How to Cite

Herranen, J., & Aksela, M. (2015). Oppilaiden kysymykset oppilaslähtöisessä luonnontieteen opetuksessa. LUMAT: International Journal on Math, Science and Technology Education, 3(7), 999–1004. https://doi.org/10.31129/lumat.v3i7.983

Issue

Section

Articles

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 5 > >>