Mielekkään kemian oppimisympäristön kehittäminen yritysyhteistyössä
Abstrakti
Luokkahuoneen ulkopuoliset oppimisympäristöt, ilmiöpohjaisuus, sekä merkityksellinen kemian opiskelu ovat keskeisiä teemoja uusissa opetussuunnitelman perusteissa. Näiden opettamiseen tarvitaan tutkimuspohjaista tukea. Tässä artikkelissa esitellään käynnissä olevaa kehittämistutkimusta, jonka tavoitteena on kehittää yliopistolaboratoriota Kemianluokka Gadolin mielekkääksi vierailu- ja oppimisympäristöksi tuottamalla uusia kontekstuaalisia kokeellisia työohjeita. Työohjeita on tuotettu yritysyhteistyössä asiantuntijoiden ja kemian opettajaksi opiskelevien kanssa.
Tiedostolataukset
Julkaistu
Viittaaminen
Numero
Osasto
URN
Lisenssi
Copyright (c) 2016 LUMAT-B: International Journal on Math, Science and Technology Education
Tämä työ on lisensoitu Creative Commons Nimeä 4.0 Kansainvälinen Julkinen -lisenssillä.