Molekyylimallinnuksen avulla kohti syvempää kemian ymmärtämistä

Authors

  • Eero Jalonen

Abstract

Mallit ja mallintaminen ovat keskeisiä tekijöitä kemiallisessa ajattelussa ja tieteellisen tiedon kehityksessä, joten niiden pitäisi näkyä hyvin myös kemian opettamisessa. Tässä artikkelissa tarkastellaan tietokoneavusteisen molekyylimallinnuksen mahdollisuuksia kemian opettamisen ja oppimisen tukena. Siinä perustellaan molekyylimallinnuksen tarpeellisuus ja tuodaan esille, mitä hyötyä molekyylimallinnuksesta on sekä opettajalle että oppilaalle.

Downloads

Published

2016-09-16

How to Cite

Jalonen, E. (2016). Molekyylimallinnuksen avulla kohti syvempää kemian ymmärtämistä. LUMAT-B: International Journal on Math, Science and Technology Education, 1(2), 47–50. Retrieved from https://journals-21.hulib.helsinki.fi/lumatb/article/view/1224

Issue

Section

Tieto- ja viestintätekniikka kemian opetuksessa: Mallit ja molekyylimallinnus

URN