Kestävyyskasvatusta kemian opetukseen

Authors

  • Sakari Tolppanen

Abstract

Kestävän kehityksen opetus, eli kestävyyskasvatus, tulisi olla tärkeä osa kaikkea koulun toimintaa, etenkin kemian opetusta. Kestävyyskasvatus tuo opetukseen uusia mahdollisuuksia, mutta myös haasteita: opettajien tulee löytää keinoja käsitellä monialaista, moniulotteista ja tunteita herättävää kokonaisuutta. Tässä artikkelissa esitellään kolme kestävyyskasvatuksen haastetta ja tarjotaan ehdotuksia siitä, miten näiden haasteiden yli päästään. Artikkeli pohjautuu vuonna 2015 valmistuneeseen väitöskirjaan, jossa selvitettiin nuorten kysymyksiä ja tekoja kestävästä kehityksestä ilmastonmuutoksen kontekstissa, sekä heidän ehdotuksia kestävyyskasvatuksen edistämiseksi.

Downloads

Published

2016-09-16

How to Cite

Tolppanen, S. (2016). Kestävyyskasvatusta kemian opetukseen. LUMAT-B: International Journal on Math, Science and Technology Education, 1(2), 11–14. Retrieved from https://journals-21.hulib.helsinki.fi/lumatb/article/view/1216

URN