Kestävyyskasvatusta kemian opetukseen
Abstract
Kestävän kehityksen opetus, eli kestävyyskasvatus, tulisi olla tärkeä osa kaikkea koulun toimintaa, etenkin kemian opetusta. Kestävyyskasvatus tuo opetukseen uusia mahdollisuuksia, mutta myös haasteita: opettajien tulee löytää keinoja käsitellä monialaista, moniulotteista ja tunteita herättävää kokonaisuutta. Tässä artikkelissa esitellään kolme kestävyyskasvatuksen haastetta ja tarjotaan ehdotuksia siitä, miten näiden haasteiden yli päästään. Artikkeli pohjautuu vuonna 2015 valmistuneeseen väitöskirjaan, jossa selvitettiin nuorten kysymyksiä ja tekoja kestävästä kehityksestä ilmastonmuutoksen kontekstissa, sekä heidän ehdotuksia kestävyyskasvatuksen edistämiseksi.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
URN
License
Copyright (c) 2016 LUMAT-B: International Journal on Math, Science and Technology Education
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.