Arkipäivän kestävä kehitys peruskoululaiselle

Authors

  • Susanna Bäckman
  • Laura Hakuni
  • Susanna Laine
  • Saara Tahvanainen

Abstract

Tutkimuksen mukaan 5. -luokkalaisilla oli vielä jäsentymättömät ajatukset kestävän kehityksen kokonaisuudesta, eikä kestävän kehityksen periaatteita vielä osattu yhdistää osaksi arkipäivää tai omaa elämää ohjaavaksi toiminnaksi. 5. -luokkalaisten piirroksissa suurimpina huolina näkyivät sodat ja väkivalta. Ympäristöasiat sekä kestävän kehityksen etiikka ja taloudellisuus tulivat esiin vain joissakin piirroksissa ja teksteissä. Tutkimus tehtiin pienellä valikoidulla otoksella kahdessa Pohjois Suomen koulussa, mutta se antaa suuntaa miettiessämme peruskoululaisten ennakkokäsityksiä.

Downloads

Published

2017-07-04

How to Cite

Bäckman, S., Hakuni, L., Laine, S., & Tahvanainen, S. (2017). Arkipäivän kestävä kehitys peruskoululaiselle. LUMAT-B: International Journal on Math, Science and Technology Education, 2(2). Retrieved from https://journals-21.hulib.helsinki.fi/lumatb/article/view/1184

URN