Arkipäivän kestävä kehitys peruskoululaiselle
Abstract
Tutkimuksen mukaan 5. -luokkalaisilla oli vielä jäsentymättömät ajatukset kestävän kehityksen kokonaisuudesta, eikä kestävän kehityksen periaatteita vielä osattu yhdistää osaksi arkipäivää tai omaa elämää ohjaavaksi toiminnaksi. 5. -luokkalaisten piirroksissa suurimpina huolina näkyivät sodat ja väkivalta. Ympäristöasiat sekä kestävän kehityksen etiikka ja taloudellisuus tulivat esiin vain joissakin piirroksissa ja teksteissä. Tutkimus tehtiin pienellä valikoidulla otoksella kahdessa Pohjois Suomen koulussa, mutta se antaa suuntaa miettiessämme peruskoululaisten ennakkokäsityksiä.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
URN
License
Copyright (c) 2017 LUMAT-B: International Journal on Math, Science and Technology Education
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.