Mielekkään kemian oppimisympäristön kehittäminen yritysyhteistyössä

Kirjoittajat

  • Veli-Matti Ikävalko

Abstrakti

Luokkahuoneen ulkopuoliset oppimisympäristöt, ilmiöpohjaisuus, sekä merkityksellinen kemian opiskelu ovat keskeisiä teemoja uusissa opetussuunnitelman perusteissa. Näiden opettamiseen tarvitaan tutkimuspohjaista tukea. Tässä artikkelissa esitellään käynnissä olevaa kehittämistutkimusta, jonka tavoitteena on kehittää yliopistolaboratoriota Kemianluokka Gadolin mielekkääksi vierailu- ja oppimisympäristöksi tuottamalla uusia kontekstuaalisia kokeellisia työohjeita. Työohjeita on tuotettu yritysyhteistyössä asiantuntijoiden ja kemian opettajaksi opiskelevien kanssa.

Tiedostolataukset

Julkaistu

2016-09-16

Viittaaminen

Ikävalko, V.-M. (2016). Mielekkään kemian oppimisympäristön kehittäminen yritysyhteistyössä. LUMAT-B: International Journal on Math, Science and Technology Education, 1(2), 72–76. Noudettu osoitteesta https://journals-21.hulib.helsinki.fi/lumatb/article/view/1230

URN