Helppoa kokeellisuuden arviointia lukioon

Kirjoittajat

  • Ilari Saunamäki
  • Henry Teittinen
  • Milla Viitasuo

Abstrakti

Kokeellisuus on läsnä kaikissa kemian kursseissa lukiossa. Kuitenkin, toisin kuin kirjallisia kokei-ta, kokeellisuutta ei ole yhtä helppoa arvioida. Tässä e-oppaassa keskitytään kokeellisuuden arvi-ointiin lukion kemian opetuksessa. Tavoitteena on tarjota erilaisia keinoja kokeellisuuden arvioin-tiin, eli tehdä siitä helppoa ja vaivatonta.

E-opas huomioi kokeellisuuden eri osa-alueet: kysymysten esittämisen, kokeellisuuden suunnit-telun ja toteutuksen, sekä tulosten tulkinnan ja arvioinnin. Pyrimme tarjoamaan erilaisia menetel-miä kaikkien näiden osa-alueiden arviointiin.

Tiedostolataukset

Julkaistu

2017-07-04

Viittaaminen

Saunamäki, I., Teittinen, H., & Viitasuo, M. (2017). Helppoa kokeellisuuden arviointia lukioon. LUMAT-B: International Journal on Math, Science and Technology Education, 2(2). Noudettu osoitteesta https://journals-21.hulib.helsinki.fi/lumatb/article/view/1180

URN