Kestävä kehitys ja kemia opettajankoulutuksessa

Kirjoittajat

  • Maija Aksela

Abstrakti

Tässä artikkelissa käsitellään kestävän kehityksen ja siihen liittyvän kestävän kemian edistämistä Helsingin yliopiston Kemian opettajankoulutusyksikön kemian opetuksessa opettajien koulutuksen ja siihen liittyvän tutkimuksen kautta. Artikkelissa esitellään yksikön kestävän kehityksen strategia ja esimerkkejä sen toteutumisesta koulutuksessa. Lisäksi kuvataan, miten kehittämistutkimuksemme pyrkii edistämään käytännön kestävän kemian opetusta. Lopuksi esitellään kestävän kehityksen edistämisessä keskiössä olevien taitojen tukemista mielekkäässä kemian opetuksessa ja sen arvioinnissa.

Tiedostolataukset

Julkaistu

2016-09-16

Viittaaminen

Aksela, M. (2016). Kestävä kehitys ja kemia opettajankoulutuksessa. LUMAT-B: International Journal on Math, Science and Technology Education, 1(2), 4–10. Noudettu osoitteesta https://journals-21.hulib.helsinki.fi/lumatb/article/view/1215

URN