Avoin TKIO on kuin pulmapeli, joka ratkaistaan yhdessä
Avainsanat:
TKI-integroitu oppiminen, TKIO, avoin oppiminenAbstrakti
Onko avoin TKI-integroitu oppiminen (TKIO) kuin Rubikin kuutio, jonka haasteen korkeakouluyhteisön eri toimijat pyrkivät ratkaisemaan yhdessä? Rubikin kuutio -metaforan tavoitteena on osoittaa, että TKIO:hon tarvitaan eri tasoisia toimia, jotta avoimuus on mahdollista. Ryhdyimme tarkastelemaan, mitä TKI-integroidun oppimisen avoimuus tarkoittaa konkreettisesti ammattikorkeakoulujen arjessa. Hahmottelimme kuution, jonka avulla voidaan todeta, että avoimuuteen tarvitaan toimia niin strategisella, operatiivisella kuin käytänteidenkin tasolla ja kaikki tasot ovat toisiinsa linkittyneitä.
Artikkeli julkaistu Lapin ammattikorkeakoulun Pohjoisen tekijät -blogissa (16.8.2021).
Tiedostolataukset
Julkaistu
2022-03-09
Numero
Osasto
Julkaisuja avoimesta TKI-integroidusta oppimisesta