Driven by emotions! The effect of attitudes on intention and behaviour regarding Open Educational Resources (OER)

Kirjoittajat

  • Daniel Otto University of Duisburg-Essen

Avainsanat:

avoimet oppimateriaalit, käyttöönotto, emootiot

Abstrakti

Avoimet oppimateriaalit (OER) ovat yleistyneet laajalti, mutta niiden käyttöönotto on edelleen vähäistä. Aineistojen käyttöä käsittelevissä tutkimuksissa keskitytään pääasiassa rakenteellisiin syihin (esim. ajanpuute, oikeudellinen epävarmuus), mutta yksilöllisiä tekijöitä ei oteta huomioon. Tässä artikkelissa tarkastellaan ohjaavatko tunteet ja emootiot vai tiedot ja uskomukset avointen oppimateriaalien käyttöönottoa.

Artikkeli on julkaistu Journal of Interactive Media in Education -lehdessä (1/2021).

Tiedostolataukset

Julkaistu

2022-03-09

Numero

Osasto

Artikkelit, kirjat ja raportit opetuksen avaamisesta