Driven by emotions! The effect of attitudes on intention and behaviour regarding Open Educational Resources (OER)
Avainsanat:
avoimet oppimateriaalit, käyttöönotto, emootiotAbstrakti
Avoimet oppimateriaalit (OER) ovat yleistyneet laajalti, mutta niiden käyttöönotto on edelleen vähäistä. Aineistojen käyttöä käsittelevissä tutkimuksissa keskitytään pääasiassa rakenteellisiin syihin (esim. ajanpuute, oikeudellinen epävarmuus), mutta yksilöllisiä tekijöitä ei oteta huomioon. Tässä artikkelissa tarkastellaan ohjaavatko tunteet ja emootiot vai tiedot ja uskomukset avointen oppimateriaalien käyttöönottoa.
Artikkeli on julkaistu Journal of Interactive Media in Education -lehdessä (1/2021).
Tiedostolataukset
Julkaistu
2022-03-09
Numero
Osasto
Artikkelit, kirjat ja raportit opetuksen avaamisesta
Lisenssi
Copyright (c) 2021 Daniel Otto
Tämä työ on lisensoitu Creative Commons Nimeä 4.0 Kansainvälinen Julkinen -lisenssillä.