Opettajaopiskelijoille suunnatun TPACK-pohjaisen kurssin kehittäminen
Avainsanat:
monimenetelmällinen tutkimus, opettajankoulutus, TPACK, opettajaopiskelija, tiedekasvatatusAbstrakti
Toimittajan kommentit
Tässä artikkelissa Akarat Tanak raportoi TPACK-pohjaisen kurssin kehittämisen ja toteutuksen opettajankoulutuksessa. Tutkimusta ohjattiin tutkimuskysymyksellä: Miten TPACK-pohjainen kurssi kehittää tulevien luonnontieteiden opettajien TPACK-osaamista? Tutkimusasetelma on monimenetelmällinen sisältäen sekä laadullisia että määrällisiä menetelmiä.
Tämä artikkeli päättää kokoelman TPACK-osion tarjoamalla mielenkiintoisia tuloksia opettajaopiskelijoiden TPACK-valmiuksista ja mieltymyksistä. Kirjoittaja antaa myös useita konkreettisia suosituksia seikoista, jotka tulisi ottaa huomioon opettajankoulutuksessa TPACK:n kehittymisen suhteen.
Artikkelin tiedot
Artikkeli: Tanak, A. (2020). Designing TPACK-based course for preparing student teachers to teach science with technological pedagogical content knowledge. Kasetsart Journal of Social Sciences, 41(1), 53–59. https://doi.org/10.1016/j.kjss.2018.07.012
Viittaukset: Google Scholar
Lisenssi: CC BY-NC-ND
Kokoteksti: https://doi.org/10.1016/j.kjss.2018.07.012