Kemian tripletin uudistaminen
hyödyntämällä kemiallisen tiedon luonnetta ja oppimispsykologiaa
Avainsanat:
kemian tripletti, Johnstonen kolmio, kemiallinen tieto, oppimispsykologiaAbstrakti
Toimittajan kommentit
Tässä artikkelissa professori Keith Taber tarkastelee kemian triplettimallia, joka tunnetaan myös nimellä Johnstonen kolmio. Malli on esitelty ensimmäisen kerran jo vuonna 1982, ja on nykyään yksi kemian opetuksen tutkimuksen viitatuimmista viitekehyksistä. Tässä artikkelissa kemian triplettiä analysoidaan nykytutkimuksen kontekstissa.
Artikkelin tiedot
Artikkeli: Taber, K. (2013). Revisiting the chemistry triplet: Drawing upon the nature of chemical knowledge and the psychology of learning to inform chemistry education. Chemistry Education Research and Practice, 14(2), 156–168. https://doi.org/10.1039/C3RP00012E
Viittaukset: Google Scholar
Huomioitavaa: © Royal Society of Chemistry
Huomioitavaa: Artikkeli on ilmainen, mutta ei täysin avoin. Sen lataaminen edellyttää vähintään Royal Society of Chemistryn ilmaisen tilin tekemistä.
Kokoteksti: https://doi.org/10.1039/C3RP00012E