Kemian opetuksen tutkimuksen määrittely ja tutkimuskohteiden tunnistaminen
Avainsanat:
kemian opetuksen tutkimus, CER, tutkimusohjelmatAbstrakti
Toimittajan kommentit
Tässä artikkelissa professori Keith Taber määrittelee kemian opetuksen (tai tiedekasvatuksen) tutkimusalan pohtimalla kysymyksiä, kuten 1) mitkä ovat keskeisiä kemian opetuksen tutkimuskohteita ja 2) mikä tekee kemian opetuksen tutkimuksesta tieteellistä.
Artikkeliin tutustuminen on suositeltavaa kaikille kemian opetuksen tutkimuksen parissa työskenteleville tai aiheesta kiinnostuneille. Helsingin yliopiston kemian aineenopettajakoulutuksessa artikkeli luetaan viimeistään maisterintutkielman alussa.
Artikkelin tiedot
Artikkeli: Taber, K. S. (2017). Identifying research foci to progress chemistry education as a field. Educación Química, 28(2), 66–73. http://dx.doi.org/10.1016/j.eq.2016.12.001
Viittaukset: Google Scholar
Lisenssi: CC BY-NC-ND
Kokoteksti: http://dx.doi.org/10.1016/j.eq.2016.12.001